Наша галаксија - Млечни пут - има више планета него звезда

ВИЛИЈАМ БОРУЦКИ: БУДУЋЕ ГЕНЕРАЦИЈЕ ИМАЋЕ ШАНСУ ДА КОЛОНИЗУЈУ МЛЕЧНИ ПУТ

* Показало се да се око сваке друге звезде сличне нашем Сунцу окреће бар једна каменита планета. Додуше, већина њих је 3-4 пута већа од наше планете, а о њиховом саставу засад ништа не знамо

* Сонда Dawn је на патуљастој планети Церера утврдила да је приближно половина њене површине покривена великим `наслагама` органских молекула, а у могућност тако нечега донедавно нико није веровао

________________________________________________________________________

ДОНЕДАВНО су научници сматрали да наша Земља нема аналог ни изван Сунчевог система. Међутим, морали су да се коригују захваљујући открићима начињеним помоћу космичког телескопа "Кеплер" и сонде Dawn.

Сајт НАСА објавио је речи Вилијама Боруцког који је први руководио мисијом „Кеплера“:

„Пре 30 година, када смо почели да размишљамо о прављењу `Кеплера`, нисмо знали ни за једну једину планету изван Сунчевог система. Сада знамо да у нашој галаксији, Млечном путу, има више планета него звезда. `Кеплер` је већ показао да да ће будуће генерације Земљана имати реалну шансу да колонизују Млечни пут“.

"Кеплер" је космичка опсерваторија НАСА.Коштао је 600 милиона долара и у функцији је од 2009-те.

Током првог преиода свог функционисања, "Кеплер" је непрекидно `гледао` у исту тачку на додигу сазвежђа Лабуд, Лира и Змај. У `видном пољу` је имао око 150.00 звезда сличних нашем Сунцу.

Боруцки наглашава да је „Кеплер“ за само неколико година свог функционисања потврдио да у нашој галаксији постоје милијарде планета.

Вилијам Боруцки

„Кеплер“ је досад открио око 5.500 планета међу којима су десетине оних које личе на Земљу и налазе се у „зони живота“ око својих звезда. Половина је већ проглашена за егопланете, а њихово постојање су потврдили и други телескопи.

Показало се да се око сваке друге звезде сличне нашем Сунцу окреће бар једна каменита планета. Додуше, већина њих је 3-4 пута већа од наше планете, а о њиховом саставу засад ништа не знамо.

Показало се такође да су орбите двеју "суперземаља" у систему Kepler-36 тако близу једна друге да се безмало додирују, али је њихово окретање тако синхронизовано да се не могу сударити.

Још егзотичнији је звездни систем Kepler-90 који чинеједна велика и осам малих планета, а све би могле да се сместе између Сунца и земље или између марса и Јупитера.

Сонда Dawn је на патуљастој планети Церера утврдила да је приближно половина њене површине покривена великим `наслагама` органских молекула, а у могућност тако нечега донедавно нико није веровао.

Ово је бацило ново светло на тајну – како је настао живот на Земљи?

Сада научници сматрају да је `грађевински материјал` за појаву живота постојао на нашој планети од самог почетка или га је донело неко протопланетно тело са којим се Земља сударила у својој раној историји...