Откривено нових 12 Јупитерових месеца, сада их је укупно 79

СВИ СУ МАЛИ, А ЈЕДАН СЕ КРЕЋЕ СУПРОТНИМ СМЕРОМ У ОДНОСУ НА СВЕ ОСТАЛЕ

АСТРОНОМИ и даље проналазе месеце код Јупитера, 400 година од када је Галилео приметио прве месеце око ове планете.

С последњим открићем 12 малих месеца, укупан број месеца око Јупитера сада износи 79, што је највише од било које друге планете у нашем сунчевом систему.

Потврда за десет месеца објављена је данас, а два су потврђена раније.

Научници су тражили предмете на ободу сунчевог система прошле године када су уперили телескопе у окружење Јупитера, рекао је Скот Шепард из Карнеги Института за науку у Вашингтону.

Они су видели нову групу предмета како се крећу око гигантске гасне планете, али нису знали да ли су то месеци или астероиди који пролазе близу Јупитера.

"Није било еурека момента. Требало нам је годину дана да схватимо шта су ти предмети", рекао је Шепард. Испоставило се да су све то Јупитерови месеци.

Месеци нису раније примећени јер су мали, пречника око један или два километра, рекао је астроном Гарет Вилијамс из Међународне уније астронома.

Он мисли да Јупитер можда има још месеца исто тако малих који само треба да се открију.

"Ми их само нисмо довољно посматрали", рекао је Вилијамс који је допринео да се потврде орбите месеца.

Тим научника назвао је један од месеца "чудаком" због неуобичајене орбите.

Шепардова девојка сетила се имена за тај месец Валетуде, по имену чукун унука римског бога Јупитера.

Валетудо се налази у далеком спољном роју месеца око Јупитера и креће се у супротном смеру од кретања роја осталих месеца.

"Овај месец иде аутопутем у супротном правцу", рекао је Шепард.

Научници верују да су се месеци као што је Валетудо и његова браћа појавили убрзо после формирања Јупитера. Планета је вероватно деловала као вакуум, усисавајући све око себе.