Планета Kepler-186f много сличнија нашој Земљи него што су астрономи досад сматрали

ИМА УГАО НАКЛОЊЕНОСТИ ОД 23 СТЕПЕНА ШТО ЈОЈ ОБЕЗБЕЂУЈЕ СМЕНУ ГОДИШЊИХ ДОБА И ПОВОЉНУ КЛИМУ

* Климатски услови на њој треба да буду повољни, али астроними наглашавају да је ипак не треба звати „другом Земљом“. Напросто зато што је један и по пут већа од наше планете

_________________________________________________________________________________

НАЈНОВИЈА истраживања су показала да је 2014-те откривена  планета Kepler-186f сличнија нашој Земљи него што су астрономи досад сматрали.

Професор Технолошког  Института Џорџије Гонџа Ли и његов колега са Харвард-Смитсоновог центра астрофизике и Јутонг Шан направили су компјутерски модел положаја те планете у простору и њеног окретања око споствене осе.

Како је објавио Astronomical Journal, притом су утврдилида је наклоњеност планете Kepler-186f блиска наклоњености Земље и да износи приближно 23 степена.

Такође: да је сам угао наклоњености стабилан, као и код Земље.

Наклоњеност и њена стабилност крајње су важни јер од њих зависи смена годишњих доба, а стабилност оибезбеђује – стабилност  климатских услова што је битна претпоставка за појаву живих организама и њихов опстанак.

Ли и Шан су моделовањем окретања планете Kepler-186f дошли до закључка  да климатски услови на њој треба да буду повољни, али да је ипак не треба звати „другом Земљом“. Напросто зато што је један и по пут већа од наше планете.

Планета Kepler-62f  откривена је 2013-тње.

Астрономи процењују да у нашој галаксији, у Млечном путу, има више од 100 милијарди планета. А да 2 до 20 милијарди од њих могу бити сличне Земљи.