Британски физичари: Са ванземаљцима нема контакта зато што у Млечном путу нема разумног живота

ТВРДЕ ДА ГА ЈЕ МОГЛО БИТИ У ПРОШЛОСТИ И ДА ГА МОЖЕ БИТИ И У БУДУЋНОСТИ

• Користећи усавршену „Дрејкову једначину“, дошли су до закључка да су људи сада једина разумна група бића у Млечном путу
  • Андерс Сандберг и његове колеге, међу којима је и Ерик Дрекслер, аутор термина „нанотехнологије“, сада сматрају да је чувени „Фермијев парадокс“ - бесмислен

БРИТАНСКИ физичари тврде да су нашли ново, логичније објашњење због чега човечанство досад није нашло ванземаљце, а неће их наћи ни у будућности.

Андерс Сандберг (Anders Sandberg) са Оксфордског универзитета додатно је објаснио:

„Колеге су у већини уверене да нисмо пронашли трагове постојања ванземаљаца примарно зато што се разумни живот у космосу појављује веома ретко, а ишчезава веома брзо. А и тамо где постоји - има разлога да крије своје постојање“.

Пре пола века је амерички астроном Френк Дрејк - са амбицијом да оцени шансе за откривање ванземаљског разума - смислио формулу за израчунавање колико је у нашој галаксији (Млечном путу) цивилизација са којима је потенцијално могућ контакт.

По тој његовој формули, шансе су прилично добре. На то је одреаговао италијански физичар Енрико Ферми који је свој чувени парадокс изразио и у форми питања: ако је ванземаљских цивилизација тако много због чега човечанство не успева ни да их открије?

Једно од најраширенијих објашњења је постало: за појаву разумног живота потребна је планета која би била безмало копија Земље.

Андерс Сандберг

Сандберг и његове колеге, међу којима је и Ерик Дрекслер, аутор термина „нанотехнологије“, дошли су до новог објашњења „Фермијевог парадокса“.

Прво су Дрејкову једначину очистили од великог броја грешака, уневши у њу потом брзину формирања звезда, број звезда са планетама, број планета налик нашој Земљи и животни век цивилизација.

Кад су тај коктел „промућкали“, утврдили су да је Млечни пут у 30 одсто случајева потпуно лишен сваког живота, а да би при комбинацији неких параметара број ванземаљских цивилизација могао и да буде „прилично велики“.

Британци су из свега извели закључак да „Фермијев парадокс“ нема смисла јер се одсуство живота у Васељени може потпуно објаснити и Дрејковом једначином.

У суштини, они су дошли до закључка: да су људи једина разумна група бића у Млечном путу, мада су у прошлости могле постојати и друге цивилизације, а моћи ће да вероватно постоје и у будућности.

Сандберг је, упркос свему овоме, признао да пројекте којима се баве SETI, Институт за потрагу за ванземаљским цивилизацијама и иницијатива Breakthrough Listen не сматра потпуно бесмисленим.