Откривена удаљена галаксија-луталица која се сматра патуљастом иако има милијарде звезда

ОКО НАШЕГ МЛЕЧНОГ ПУТА СЕ ОКРЕЋЕ НАЈМАЊЕ 15 ПАТУЉАСТИХ ГАЛАКСИЈА

АМЕРИЧКИ атрономи открили су у Космосу патуљасту галаксију луталицу која се толико чудно “понаша” да њену тајну још нису у стању да одгонетну.

Како је саопштила NASА, мини-галаксија је откривена помоћу орбиталног телескопа “Хабл”.

Сама галаксија добила је ознаку UGC 4879. NASА тврди да су досадашња изучавања показала да је она током прве четири милијарде година после Великог праска стекла велики број звезда, а да је потом у њиховом формирању наступио “чудни прекид” који је потрајао пуних девет милијарди година.

UGC 4879 је веома удаљена од свих осталих познатих и видљивих галаксија. Њена најближа сусетка је галаксија Лео А која је од ње удаљена 2,3 милиона светлосних година. Приближно толико је растојање између нашег Млечног Пута и велике маглине Андромеда.

NASА је поводом овога објавила: “Оваква изолованост значи да UGC 4879 није у интеракцији ни са једном од галаксија које је окружују и зато је идеална лабораторија за проучавање процеса формирања звезда”.

Астрономи патуљастим сматрају галаксије које имају само неколико милијарди звезда.

Наш Млечни Пут, који се сврстава у велике галаксије, има стотине милијарди звезда.

Научници сматрају патуљасте галаксије најбројнијим у Космосу. Око Млечног Пута открили су око 15 патуљастих галаксија које се око њега окрећу.