Земља некад имала два месеца

Истраживачи НАСЕ на трагу новог космичког открића

• Ова хипотеза би могла решити енигму различитог састава Месечеве коре и упућује на могућност да је Земљин сателит заиста настао после разорног судара два небеска тела
  • Откриће се надовезује на већ постојећу и прихваћену теорију о настанку Месеца према којој је он и настао тако што је планета Теиа - која је била величине Марса - пре четири и по милијарде година, у доба када се Земљина кора формирала, “налетела” на  Земљу

НОВА научна теорија тврди да су Земљу некада пратила два месеца која су се саставила и тако формирала сателит какав данас познајемо.

Истраживачи НАСЕ тврде, а преноси амерички научни часопис “Nature”,  да су дебела кора и висоравни које се налазе на једној страни Месеца у ствари трагови другог месеца који се некада налазио у Земљиној орбити.

Ово откриће могло би решити дилему око које научници деценијама лупају главу и бити коцкица која недостаје у објашњењу зашто се предња и задња страна Месеца драстично разликују.

Наиме, предња страна, ближа нама је равна плоча прошарана великим тамним круговима, док се на супротниј налазе масивне и велике планине.

ПОСЛЕ СВЕМИРСКОГ СУДАРА

Такође, сама кора Земљиног сателита је са супротне стране много дебља што је научнике навело на тезу да су се два небеска тела једноставно спојила после свемирског “судара” и створила ново небеско тело.

Тезу да је наша планета имала некада два пратиоца потврдила је и компјутерска симулација, а вође пројекта - Ерик Аспхауг и Мартин Јуци, научници са Универзитета Санта Круз у Калифорнији - тврде да су планине са оне стране природног сателита у ствари само чврсти остаци и последица судара који се догодио у раној историји Сунчевог система.

Ово откриће се само надовезује да већ постојећу и прихваћену теорију о настанку Месеца према којој је он и настао тако што је планета Теиа која је била величине Марса “налетела” на  Земљу у доба када се Земљина кора формирала, пре четири и по милијарде година.

Тај разорни ударац је изазвао ослобађање камене прашине, а један део ових комада нашао се у Земљиној орбити и формирао Месец.

ЧЕТВРТ ВЕКА СПОРЕЊА

Ова теорија прихваћена је на међунардодном скупу научника на Хавајима чија је тема била порекло Месеца. На том састанку, хипотеза о огромном удару је искрсла као водећа, што је остало прихваћено до данас, а сама теорија није оборена ни после 25 година свакодневних преиспитивања. Иако је за сада хипотеза о два Месеца на нивоу научне претпоставке коју тек треба потврдити или оборити научници верују да она може да објасни до сада непознате чињенице.

- Иако не постоји још чврст научни доказ да се судар два Месеца заиста и догодио, нова теорија би могла да објасни енигму која се тиче различитог састава Месечеве коре, што упућује на могућност да је заиста настао од два небеска тела, изјавила је научница Сара Медисон из Универзитета Свинбурн у Мелбурну.

И. Икраш