„Кеплер“ открио десет досад непознатих потенцијалних двојника наше Земље

СВИ СЕ НАЛАЗЕ У САЗВЕЖЂИМА ЛАБУД И ЛИРА, ЊИХОВО СУНЦЕ ЛИЧИ НА НАШЕ

„Кеплер“

• Астроном Бенџамин ФУЛТОН: Нама занимљиве планете деле се на две групе. У једној су релативно мале супер-Земље чија је маса у просеку 1,8 пута већа него маса Земље, и на мини-Нептуне чија је маса 3-4 пута већа

ОРБИТАЛНИ телескоп „Кеплер“ открио је десет досад непознатих потенцијалних двојника наше Земље.

Сви се налазе у сазвежђима Лабуд и Лира.

Истовремено је откривено и око двеста других егзопланета, објавили су научници NASA на прес-брифингу у Истраживачком центру „Ејмс“ који се налази у Силиконској долини.

Најближа Земљина „сестра“ засад може да буде још непотврђена планета KY.7711, која је пронађена док је прављен каталог онога што је „Кеплер“ открио током протекле четири године.

Та планета се окреће око звезде која личи на наше Сунце. И по размерама и по температури, а налази се у самом центру „зоне живота“.

Амерички научници ипак признају да још не знају да ли та планета има сопствену атмосферу и да ли је њена атмосфера довољна за постојање живота.

Марио Перез

Шеф „Кеплерове“ мисије - Марио Перез - представио је каталога открића направљених помоћу тог телескопа од маја 2009-те до данас.

Тај каталог садржи око 220 нових планета. Плус још безмало 4.000 планета које је „Кеплер“ открио раније.

У каталогу је 49 планета налик Земљи које се крећу кроз појас живота својих звезда.

Астроном Бенџамин Фултон поводом каталога је указао да се нама занимљиве планете деле на две групе. У једној су релативно мале супер-Земље чија је маса у просеку 1,8 пута већа него маса Земље, и на мини-Нептуне чија је маса 3-4 пута већа.

Додао је да велике камените планете, са 2-3 пута већом масом од Земљине, напросто не постоје или тек треба да буду откривене.

„Кеплер“ има довољно горива да функционише до октобра 2018-те године.

Дотад треба да буде лансиран његов наследник - космичка опсерваторија TESS.

Амерички научници се надају да ће реалне фотографије „сестара“ Земље добити до 2030. године.