НАУЧНИЦИ: Јупитеров месец Европа можда је сјајно место за живот

ВЕРУЈУ ДА СЛАНИ ЗАЛЕЂЕНИ ОКЕАН ПОКРИВА ЦЕЛУ ПОВРШИНУ МЕСЕЦА

И ДА ЈЕ ДУБОК ОКО 100 КИЛОМЕТАРА

• Ако смо нешто научили о животу на Земљи, то је да где има воде, тамо обично има и живота. Наши океани су слани, а можда је и океан на Европи слано и сјајно место за живот - објавио Кевин Хенд из НАСА

СЛАНА вода великих океана Јупитеровог месеца Европа успева да испод леда нађе пут до површине и она је можда и место где има живота, показују последња истраживања НАСА.

Истраживање показује да између океана и површине постоји хемијска размена због чега вода постаје богатија различитим хемијским једињењима.

Та размена значи да енергија можда долази у океан, што је значајно за могућност живота у њему. Али, то значи и да ако желимо да знамо шта има у океану, само треба да узмемо слој са површине и испитамо га - саопштио је астроном Мајк Браун, са којим је на истраживању Европе радио и Кевин Хенд из НАСА.

Верује се да океан покрива целу површину месеца и да је испод дебелог леденог покривача дубок око 100 километара. Користећи телескоп Keck II, научници су детектовали магнезијум сулфат, познат и као епсомит, а који настаје оксидацијом минерала из океана.

Тражили трагове било каквих једињења и на крају открили промену коју досад нису видели. Како је сумпор могао бити с месеца Ија, научници закључују да је овде реч о магнезијум хлориду из океана, који је теже открити.

„Ако смо нешто научили о животу на Земљи, то је да где има воде, тамо обично има и живота“, рекао је Хенд и додао: „Наши океани су слани, а можда је и океан на Европи слано и сјајно место за живот“.

Вијести