Откривена галаксија која је безмало стопроцентно сачињена од „тамне материје“

ВЕЛИКА ЈЕ ПРИБЛИЖНО КАО НАШ МЛЕЧНИ ПУТ, А ИМА ОКО 100 ПУТА МАЊЕ ЗВЕЗДА

АСТРОНОМИ су утврдили да је маса супертамне галаксије Dragonfly 44 само 0,01 одсто сачињена од звезда и видљивог гаса и прашине, а 99.99 одсто од невидљиве тамне материје.

Како су објавили у часопису Astrophysical Journal Letters, зато је Dragonfly 44 „идеалан објекат за проучавање својстава мистериозне материје“.

Питер ван Докум, са америчког универзитета Јејл, овим поводом је рекао:

„Кретање звезда увек показује колико материје има у некој галаксији. Њима је свеједно каква је та материја - видљива или невидљива - оне својим кретањем напросто показују да материја постоји. А у галаксији Dragonfly 44 звезде се крећу веома брзо, а управо то је открило оно главно - да је маса звезда огроман број пута мања од масе целе галаксије“.

Докум и његове колеге су супертамне галаксије открили почетком 2015-те. Помоћу телескопа DTA који има је помогао да открију око 50 веома малих и „празних“ галаксија чије постојање је тешко објаснити постојећим теоријама.

Докум наглашава да такве галаксије имају звеза колико и патуљасте галаксије, а да саме заузимају и 100 пута већи космички простор.

Dragonfly 44 има сто пута мање звезда него наш Млечни пут, а заузима готово исти простор.